PREȘEDINTELUI CAMEREI DEPUTAȚILOR
luni, 21 august 2017
Scrisoare deschisă
PREȘEDINTELUI CAMEREI DEPUTAȚILOR
și
PREȘEDINTE AL PARTIDULUI
SOCIAL-DEMOCRAT
Domnule președinte, precizez de la bun început că solicit
să dispuneți analizarea și soluționarea sesizării mele, având în vedere dubla
dumneavoastră calitate, respectiv de președinte al Camerei Deputaților din
Parlamentul României, cât și de președinte al partidului care deține majoritatea
decizională în Parlamentul și în Guvernul României. V-aș ruga, de asemenea, să
aveți în vedere și încadrarea din punct de vedere democratic, a doctrinelor
politice care au permis de-a lungul istoriei, interdicții de drepturi și
libertăți fundamentale sau exerciții de discriminare privind obligațiile civice,
pentru o categorie sau alta de cetățeni. O astfel de doctrină fiind promovată și
de coaliția politică din care faceți parte și dumneavoastră. Nu în ultimă
instanță, insist să apreciați în mod rațional, impactul măsurilor adoptate
îndreptate contra armatei române, de către guvernul desemnat de coaliția
politică din care faceți parte. În condițiile în care, în ultima perioadă de
timp, situația militarilor români, a ajuns să fie intens mediatizată,
exploatată și ridiculizată, inclusiv de publicațiile și site-urile rusești
și/sau pro-ruse, cum ar fi Sputnik. Elemente declanșate de către guvernul
în exercițiu de la București, din ignoranță sau cu premeditare, exact înainte de
derularea unor exerciții ale armatei ruse, de mare anvergură, la granițele de
est ale NATO.
Având în vedere faptul că la acest
moment, legislația internă românească – în speță Secțiunea a 3-a din Legea nr. 80/1995
privind statutul cadrelor militare (aplicată ad-litteram și
gradaților/soldaților profesioniști prin efectele Art. 25 din Legea nr.
384/2006), încalcă în mod extrem de grav,
drepturile și libertățile fundamentale și constituționale ale militarilor
români (cadre militare și soldați/gradați
profesioniști), atât pe timpul perioadei de activitate,
cât și pe timpul perioadelor de reactivare apersonalului militar deja
pensionat (în situații de
război/mobilizare/campanie),
În contextul în care legislația internă
românească cuprinde discriminări inadmisbile între cetățeni, privind obligațiile
militare - discriminări reflectate prin impunerea către personalul militar deja
pensionat, a obligației de a efectua prin reactivare, serviciul militar în situații de
război/mobilizare/campanie - bărbați și femei, până la
împlinirea vârstei de 63 ani. În timp ce alți cetățeni cu vârste mult mai
tinere sau identice - bărbați și
femei, beneficiază de un regim legislativ privilegiat, majoritatea
cetățenilor neavând obligații pentru îndeplinirea nici unei forme a serviciului
militar - în aceleași situații de
război/mobilizare/campanie,
Pe fondul în care încălcările și
restricționările de drepturi și libertăți fundamentale, precum și discriminările
mai sus menționate, nu sunt compensate prin actuala legislație internă
românească, cu absolut nimic rezonabil. Cu mențiunea că în trecut, a existat o compensare
legislativă cu rol de echilibru, concretizată printr-o lege specială de
salarizare și printr-un regim special de pensionare pentru militarii români. În
prezent, nemaiexistând compensare prin lege specială de salarizare. În ceea ce
privește compensarea printr-un regim special de pensionare, aceasta a fost
viciată profund prin efectele Art. 40 din O.U.G. nr.
57/2015, și în mod atât de radical prin
efectele O.U.G. nr. 59/2017(adoptată de către guvernul în
exercițiu), încât din pensiile militare stabilite
prin Legea nr. 223/2015 privind pensiile
militare de stat, nu a mai rămas decât titulatura. Pe
lângă alte situații cum ar fi legiferarea instituirii de întârzieri care
totalizează 8-10 luni, în achitarea la zi a pensiilor recalculate către
militari, prin efectele Art. 67 din Legea nr. 6 a bugetului de
stat pe anul 2017 (adoptată la inițiativa coaliției
politice din care faceți parte).
Urmare a celor menționate, solicit
Camerei Deputaților și în mod implicit, întregului Parlament al României, să
intre în legitimitate democratică și constituțională în ceea ce privește
respectarea drepturilor și libertăților fundamentale în egală măsură pentru toți
cetățenii români – inclusiv pentru militarii români, precum și în ceea ce
privește eliminarea discriminărilor din legislație care vizează impunerea unor
obligații militare, personalului militar deja pensionat. În acest sens, solicit
Camerei Deputaților, să inițieze demersurile privind abrogarea din legislația
actuală, în regim de urgență, respectiv în termen de maxim 20
zile:
- a întregii Secțiuni 3-a din Legea nr. 80/1995
privind statutul cadrelor militare - intitulată"Interzicerea sau restrângerea unor
drepturi și libertăți"
- a prevederilor Art. 86 aln. 4 din aceeași lege menționată,
prin care cadrelor militare pensionate cu vârsta până la 63 ani (bărbați și femei), le sunt impuse în mod discriminatoriu
în raport cu alți cetățeni, obligații militare în situații de război/mobilizare/campanie. (Notă: Precizez faptul, că în
privința obligațiilor militare în situații de război/mobilizare/campanie,
întreaga legislație românească are un caracter haotic și profund
discriminatoriu. Astfel,
Constituția României prevede stagiu militar obligatoriu în situații
de război/mobilizare/campanie,pentru toți cetățenii cu vârsta cuprinsă între
20-35 ani. Cu toate acestea, prin lege internă, femeile cu vârsta cuprinsă
între 20-35 ani, sunt privilegiate, fiind scutite de la efectuarea stagiului
militar, în situații de război/mobilizare/campanie. În schimb, femeile-militar
pensionate, au obligația de a efectua serviciul militar și după pensionare, până
la împlinirea vârstei de 63 ani. Un alt aspect de discriminare evidentă este
acela prin care un pensionar militar – bărbat sau femeie, are obligații militare
și după pensionare - până la împlinirea vârstei de 63 ani; în schimb, cetățeni
cu vârste mult mai tinere de 63 ani, respectiv bărbații cu vârste cuprinse
între 35-63 ani ani și care nu au efectuat stagiul militar până la vârsta de 35
ani, precum și toți cetățenii-femei indiferent de vârstă și care nu figurează
ca soldați/gradați sau cadre militare în rezervă, au privilegiul de a nu mai
avea nici o obligație militară. Aspectele menționate sunt cu atât mai relevante,
cu cât realitățile cotidiane demonstrează că diversele curente de opinie,
doctrinare sau mediatice, îndreptate contra pensiilor militare de stat, că
acestea provin în mare parte, de la cetățeni care au privilegiul de a nu avea
nici o obligație militară în situații
de război/mobilizare/campanie).
Informez Camera Deputaților și în mod
implicit, întregul Parlament al României, asupra faptului că
prevederile Secțiunii a 3-a din Legea nr. 80/1995
privind statutul cadrelor militare - prevederianacronice și care datează dinainte
de adoptarea actualei Constituții a României, nu reprezintă nicidecum atribuții
de serviciu, nici ale serviciului militar, nici ale altui serviciu. Prevederile
menționate fiind exact ceea ce exprimă titulatura "Interzicerea sau restrângerea unor
drepturi și libertăți" și care pot fi aplicate la fel de bine
oricărei alte grupări profesionale, sociale, etnice, politice, culturale,
religioase ș.a.m.d., inclusiv membrilor Parlamentului României sau membrilor
formațiunii politice din care faceți parte. În condițiile în care Constituția
României nu permite interdicții de drepturi și libertăți – nici unui cetățean,
cu atât mai puțin militarilor români. Constituția României permite doar
posibilitatea ca în situații excepționale, să fie restricționate anumite
drepturi și libertăți – nicidecum să fie interzise total, cu condiția bine
definită ca restricționarea unor drepturi și libertăți să fie exercitată pe
termen limitat - nicidecum permanent, și în mod nediscriminatoriu, respectiv,
ori asupra tuturor cetățenilor, ori asupra nici unui cetățean.
Sugerez în același timp, membrilor
Camerei Deputaților și în mod implicit, întregului Parlament al României, să ia
notă și de prevederile Art. 118 (1) din Constituția
României, în virtutea căroraarmata (care nu include doar o componentă
activă, ci și componenta militarilor în rezervă) este singura autoritate subordonată
exclusiv voinţei poporului și care are obligația să garanteze inclusiv
respectarea democrației constituționale. Constituția României neabilitând nici o
instituție din statul român, să interzică militarilor români, prin acte
normative interne, exercitarea unor drepturi și libertăți fundamentale sau
instituirea unui tratament discriminatoriu, în ceea ce privește obligațiile
civice cu caracter general.
Aduc la cunoștința Camerei Deputaților, în prim plan, inclusiv propria sa
situație de ilegimitate democratică și care se răsfrânge în egală măsură, asupra
întregului Parlament al României. Ilegitimitate survenită pe fondul în care
Parlamentul României reprezintă rezultatul unor alegeri nedemocrate, în
condițiile în care poporului român i-a fost restricționat prin lege internă,
dreptul constituțional de a alege orice cetățean în care are încredere că îi
reprezintă interesele, cetățeni care pot fi inclusiv din rândurile membrilor
activi ai armatei. Aceasta fiind încă o consecință extrem de gravă la adresa
democrației, rezultată din existența Secțiunii a 3-a din Legea nr. 80/1995
privind statutul cadrelor militare. Secțiune care prin prevederea
neconstituțională ce interzice militarilor activi să candideze la funcții de
demnitate publică, limitează în mod direct voința democratică a întregului
popor român, constrâns să își aleagă reprezentanții în care are încredere,
dintr-o arie de cetățeni restrânsă în mod artificial, urmare a unor legi interne
cu caracter subversiv la adresa democrației.
Aduc în atenția dumneavoastră,
a Camerei Deputaților și în mod
implicit, în atenția întregului Parlament al României, faptul că desființarea efectivă a
pensiilor militare de către Guvernul României(acesta fiind efectul real
al O.U.G. nr. 59/2017), în condițiile în care Guvernul
României este desemnat de către coaliția politică din care faceți
parte, a determinat promovarea în România, a
unei doctrine politice deosebit de periculoase din punct de vedere democratic.
Periculozitatea fiind aceea că formațiunea politică din care faceți parte,
promovează o falsă egalitate în
drepturi între cetățeni, respectiv doar în părți secvențiale. Element care
determină înlocuirea democrației autentice, printr-o pseudo-democrație.
Demonstrez acest element, prin referințe directe la pretextul uzitat de
coaliția politică din care faceți parte și exprimat de guvern în
motivația O.U.G. nr. 59/2017, conform căruia este necesar a fi
afectate/desființate pensiile militare, întrucât acestea ar constitui „grave atingeri aduse principiilor echității și
egalității de tratament”. Falsitatea pretextului fiind aceea că
guvernul desemnat de coaliția politică din care faceți parte, aplică
militarilor români principiile echității și egalității de
tratament, în mod discreționar – respectiv doar la
pensii, dar nu și în privința respectării drepturilor fundamentale și
constituționale. Element care este inadmisibil într-o democrație autentică,
unde nu există echitate și egalitate
de tratament, aplicată doar „pe
părți”.
Vă solicit, ca în dubla dumneavoastră
calitate, respectiv de președinte al Camerei Deputaților din Parlamentul
României, cât și de președinte al partidului care deține majoritatea decizională
în Parlamentul și în Guvernul României, să luați notă asupra faptului că
prezenta sesizare-notificare,reliefează o situație excepțională, care
denunță nu doar producerea unor grave atingeri aduse principiilor
echității și egalității de tratament, ci și existența unor extrem de grave încălcări ale drepturilor și libertăți fundamentale și
constituționale ale militarilor români. Elemente care se derulează în acest
moment, sub autoritatea și responsabilitatea Parlamentului
României.
Precizez faptul că am înaintat și
Guvernului României, o sesizare-notificare cu aceleași cerințe precum în
prezenta.
Menționez că în situația în care în
termen de 20 zile de la luarea la cunoștință de către Camera Deputaților, a
conținutului prezentei sesizări-notificări, cerințele cuprinse în cursul
acesteia nu vor fi soluționate printr-un act normativ, adoptat în mod
independent de către Parlamentul României sau prin cooperare instituțională cu
Guvernul României, voi considera că formațiunile politice care formează
majoritatea în Parlamentul României și care au desemnat Guvernul
României, tolerează și încurajează cu rea intenție încălcările și
restricționările de drepturi și libertăți fundamentale, precum și discriminările
între cetățeni privind obligațiile civice cu caracter general.
Consider că termenul de 20 zile acordat
pentru eliminarea din legislatie a aspectelor profund nedemocrate
semnalate, este mai mult decât suficient, în condițiile în care membrii
Parlamentului din coaliția politică din care faceți parte, au dovedit o
rapiditate extremă privind convocarea extraordinară pe timpul vacanței
parlamentare. Convocare de rutină, efectuată în vederea îndeplinirii cadrului
formal care să permită Guvernului României, să adopte O.U.G. nr. 59/2017 care a desființat principiile de bază
ale pensiilor militare de stat.
Precizez că în situația nesoluționării
pozitive a sesizării-notificării mele, voi acționa atât individual, precum și în
cooperare cu alți cetățeni, atât în interiorul, cât și în exteriorul României,
pentru denunțarea și combaterea prin orice metodă, a încălcărilor drepturilor și
libertăților fundamentale și constituționale – interzise și/sau restricționate
militarilor români de către autoritățile și instituțiile statului
român, precum și pentru eliminarea oricărei
discriminări între militarii pensionați și alți cetățeni - în ceea ce privește
obligațiile civice cu caracter general. Toate aceste situații, fiind
generate urmare a unor decizii și doctrine politice, extrem de
periculoase pentru democrația autentică.
Anexez sub formă sintetizată,
prevederile Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, care încalcă
militarilor români, exercitarea drepturilor și libertăților fundamentale și
constituționale și/sau le restricționeză, precum și acele prevederi care creează
un tratament discriminatoriu între militarii pensionați și ceilalți cetățeni, în
ceea ce privește obligațiile civice cu caracter general în situații de
război/mobilizare/campanie.
Nume, prenume:
Data:
ANEXĂ
Cu prevederile Legii nr. 80/1995 privind
statutul cadrelor militare, care încalcă militarilor români, exercitarea
drepturilor și libertăților fundamentale și constituționale și/sau le
restricționeză, precum și prevederile care creează un tratament discriminatoriu
între militarii pensionați și ceilalți cetățeni, în ceea ce privește obligațiile
civice cu caracter general în situații de
război/mobilizare/campanie.